Its a little bit fun how the nordic countries did music. Finland were the home of progressive like Kalevala Elonkurjo and Tasavalan Presidenti. Norway had a lot of rock bands and folk music Junipher Green and Folque are good examples for that and Sweden were a mix of all those countrys and a lot of politics involved in the music. But then we have Denmark the home for heavy blues and rock it sounds more like it would be from the US/UK or something take bands like Terje Jesper & Joachim or Tömrerclaus, Moses etc. How ever this band are really good, great guitar work splended vocals. Its really hard to say what it sounds like but I think that all of you would get your own opinion about that. Well the band was formed by the frenchman Robert Leilevre who was travelling around Europe to escape military service and settled down in Denmark. They only recorded one album but it also exists a DR session that also rocks. The group split becuse of Roberts trouble with his demons that made him hard to work with. He later commited suicide in 1973.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 23.06.18 12:30:16
A Danish rock band fronted by Englishman Cy Nicklin, this foursome produced three albums in the early 70's, before disbanding but recorded another one under the shorter name CULPEPER in 77, but it does not sound much like their former albums. The debut was particularly successful both commercially and artistically, a very entertaining and professional effort, somewhere stuck between ZEPPELIN, TULL and BEATLES. The second album was more folky but saw two members leave after its release, leaving Nicklin alone at the helm and recording the third album, sometimes bordering country music.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 23.06.18 12:22:59
Alrune Rod is probably one of the most important Danish rock bands from the psychedelic era, and along with STEPPEULVENE, generally considered the epitome of Danish psychedelic rock and the Danish counterculture movement of the1960s and 1970s in general. Alrune Rod, colloquially referred to as 'Alrunen', were formed in 1968 by Leif Roden and are considered to be the pioneers in Danish psychedelic and artistically oriented rock music, along with acts like BURNIN' RED IVANHOE , STEPPEULVENE, CULPEPPER'S ORCHARD, BLUE SUN and ACHE. Alrune Rod debuted with the single 'Tæl Aldrig I Morgen Med' in 1968 and the full length studio album 'Alrunes Rod' in 1969, followed by the highly acclaimed 'Hej Du' in 1970 and 'Alrune Rock' in 1971, which was released in a Danish language version and an English language version. The remaining three albums 'Spredt For Vinden' from 1972, '4-vejs' from 1974, and 'Tatuba Tapes' from 1975 are generally considered sub par compared to their earlier releases. Nonetheless, 'Tatuba Tapes' is notable for being recorded live in the studio. Their musical style is often described as a hybrid between THE GRATEFUL DEAD and early PINK FLOYD. They initially composed fairly long songs, typically of 10 to 13 minutes of length which blended the heaviness of the blues rock with the complexity of art rock, some of their compositions bordering on bein symphonic. 'Hej Du' is considered their masterpiece with compositions like hard rocking 'Du Taler Og Siger' and the almost twenty-two minutes long 'Perlesøen'. While their early efforts are characterized by a relatively dark atmosphere, their post-'Hej Du' albums contain shorter, livelier and more accessible tunes, which nonetheless retain several progressive elements. Lyrically, Alrune Rod dealt with complex topics like the human psyche as well as society and politics but were not above addressing more trivial topics like love and rock 'n' roll rebellion.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 23.06.18 10:39:48
За свой недолгий век группа успела выпустить всего лишь один полноценный альбом, но эта пластинка настолько хороша, что 2066 AND THEN смело можно занести в число наиболее замечательных немецких групп семидесятых. Мощный и в то же время мелодичный эпический хард с сильным ароматом краут-рока и периодически всплывающими реминисценциями из классики и обращениями к джаз-року должен прийтись по душе тем, кто неравнодушен к музыке DEEP PURPLE и IRON BUTTERFLY. Ассоциации с "Пёпл" возникают преимущественно благодаря мощным и экспрессивным клавишным а-ля Джон Лорд, а со вторыми группу роднит очень сильный вокал и типично "эйсид-роковое" настроение пластинки. При всем уважении к таким классикам, как DEEP PURPLE и IRON BUTTERFLY, стоит признать, что работа немцев окажется где-то даже сильнее и изысканней, чем пластинки этих британских и американских "монстров". Замечательным украшением альбома оказываются периодические всполохи такой же динамичной, как у JETHRO TULL, флейты, которые значительно прибавляют музыке экспрессии и "прогрессивности".
Выпущенный в девяностых годах CD общей продолжительностью более 74 минут содержит 8 треков от 4 до 15 минут каждый. Все композиции очень разноплановые, интересные по структуре, полные неожиданных поворотов темы и смены настроений. Инструменталисты в группе подобрались очень сильные. Басист работает очень активно и творчески, барабанщик стучит очень мощно и плотно, но при этом аккуратно и грамотно. Обращают на себя внимание очень сильные и энергичные пассажи клавишных. В общем, эту пластинку можно порекомендовать как любителям прогрессива, так и тем, кто предпочитает классический хард-рок, тем более, что качество записи пластинки очень высокое.
Группа была основана в начале семидесятых. Основной движущей силой коллектива был вокалист Джефф Харрисон. Родился он в Великобритании, но музыкальная сцена Германии стала для него тем местом, где он смог раскрыть свой талант и добиться значительной, хоть и локальной, известности. Его карьера началась в группах THE CHASHERS и SOME OTHER GUYS. Эти коллективы работали в начале шестидесятых и, по воспоминаниям одного из роуди, им не раз приходилось выступать на одной сцене с PINK FLOYD, "бывшей тогда блюзовой группой среднего масштаба", "пианистом по имени Reginald Dwight, который позже станет Элтоном Джоном", а также никому еще не известными THE KINKS, JETHRO TULL, PRETTY THINGS… Затем он оказался в составе недолговечного но любопытного коллектива под названием I DRIVE. Начинала группа с наивной психоделии, которая постепенно приобрела зрелую форму. Это продемонстрировал их сингл "Classic Rigby" - кавер на известную битловскую вещь. На единственном альбоме группы, который был выдержан в хард-роковом ключе с элементами прогрессива, пел уже совсем другой человек.
Харрисон тем временем оказался в составе ныне легендарной группы BEGGARS OPERA, в которой проработал совсем недолго. В конце концов, он перебрался в Германию, где и присоединился к TWENTY SIXTY SIX AND THEN в 1971 году. Музыкальная жизнь в Германии кипела и бурлила. Множество клубов и концертных площадок с радостью готовы были предоставить свою сцену всевозможным экспериментальным и новаторским коллективам. Группа с таким ярким и востребованным репертуаром, как у 2066 AND THEN, без проблем находила возможность выступать и доносить до слушателя свою музыку. Трудно сказать, почему столь профессиональная команда с таким качественным и сильным материалом просуществовала всего один год, но факт остается фактом: летом 1972 года года группы не стало. В том же году вышел альбом "Reflections on a future", вся тысяча копий которого была распродана меньше чем за месяц.
После распада группы Харрисон, прихватив с собой гитариста Герхарда Мрозека, оказался в составе гораздо менее интересной хард-роковой группы KIN PIN MEH, которая просуществовала несколько лет и достигла довольно-таки весомых коммерческих результатов. В конце семидесятых команда распалась, после чего Харрисон работал соло, а также участвовал в постановке мюзикла "Yesterdays". Боммариус в начале семидесятых работал в ABACUS, а также в отличной хард-роковой команде KARTHAGO. Вейс Марвос после распада 2066 AND THEN очутился в составе EMERGENCY, а Дитер Бауэр - в AERA.
Несмотря на то, что группа распалась так быстро, публика хорошо помнила о ней. Учитывая высокую локальную популярность коллектива, музыканты спустя два года после его распада выпустили двойной ретроспективный LP - "Reflections on a past", включивший в себя неизданные композиции группы, часто в сыром недоработанном виде, а также новые версии некоторых песен из предыдущего альбома. К сожалению, им удалось "нажать" всего 600 копий альбома. В девяностых годах вышел компакт-диск группы "Reflections", включивший помимо дебютного альбома некоторые треки из этого двойного LP.
ДИСКОГРАФИЯ
Reflections on a future - 1972 (LP only) Reflections on a past - 1974 (2LP only) Reflections - 1991 (CD only)
Состав: Geff Harrison - вокал Gerhard Mrozeck - гитары Steve Robinson - клавишные, вокал Veit Marvos - орган, электро-пианино, вибрации, синтезатор, меллотрон, вокал Dieter Bauer - бас Konstatin Bommarius - барабаны
Гостевые музканты: Wolfgang Schonbrot - флейта Curt Cress - барабаны
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 21.06.18 21:31:09
The band was formed in the summer of 1991 by guitarist and lead vocalist Tord Lindman and bassist Johan Högberg. The pair placed ads to form a band in the vein of the seventies progressive bands such as Yes and King Crimson, which were successfully answered by keyboardist Thomas Johnson and guitarist Jonas Engdegård. Drummer Olsson and flautist Holmgren were soon added and by the following spring the band were touring and logging studio sessions that would yield the well-received album Hybris. The release was followed by an American tour which included an appearance at the 1993 Progfest in Los Angeles. By 1994 the band had released their second album Epilog, followed again by an appearance at Progfest. This would prove to be the band's final performance. The Progfest recordings were engineered and released in 1996 as the live requiem Buried Alive. Founding member Lindman went on to a career in the film business after the demise of the band, while the remaining members reformed briefly to tour in 2003, but are currently on indefinite hiatus. Olsson has since had a hand in the formation of Nanook of the North and has played in Pineforest Crunch and the Par Lindh Project, among others. Johnson has also appeared on studio released for the post-rock project Reminder. Änglagård's sound is rich in mellotron, Hammond and piano, and a brooding wash of guitars and bass/bass pedal accented by Holmgren's moody and precise flute. The band's compositions are characterized by long, often instrumental tracks with significant tempo shifts and sometimes intense guitar flourishes. The Epilog album is instrumental in its entirety, and many of the tracks are distinguished by striking passages from Johnson's grand piano.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 21.06.18 19:41:32
Formed from the ashes of bands Moonhead and Lucas Tyson, the group's high standard of musicianship was well known in their native north-east where they attracted much attention and had a devoted following. It was felt that the quintet could achieve success on a national scale, provided management handled matters properly and they got the right breaks. In 1973 they recorded their debut album "Cirkus One" at Sound Associates/Emison & Air Studios and just 1000 copies were pressed up. It is widely regarded by many collectors today as the most musically accomplished private pressing of its kind to emerge out of the UK's then burgeoning progressive music scene, influenced by KING CRIMSON and YES. When in 1975 lead vocalist Paul Robson left the group, his replacement was Alan Roadhouse (ex Halfbreed) who also played the saxophone. With Dogg on acoustic and electric guitars, Derek Miller on keyboards, John Taylor on bass and main songwriter Stu McDade providing backing vocals, drums and assorted persussions, this became the new line-up. As a result the band moved away from their early symphonic style adopting a somewhat more mainstream approach albeit maintaining a certain "Cirkus sound". In 1977 CIRKUS made an unusual move by touring in a somewhat zany theatre production called "Future Shock". Based on the musical, an LP of the same name was released, although none of the band members wrote any of the material. The LP was issued by Shock Records and is now very rare. The music is of a whimsical and offbeat nature, a far cry from the outfit's prog-rock roots and therefore of limited appeal. A year later a CIRKUS track called "I'm On Fire" was featured on a "Battle Of The Bands" LP but this proved to be their final offering before the five went their separate ways in the early '80s. In 1994 was released "Cirkus II The Global Cut", where only Derek Miller features from the original line-up. In 1998 the much anticipated and quite magnificent third CIRKUS album "Pantomyne" was finally unveiled. This splendid offering brought original members, and main songwriter, Stu McDade back into the fold and featured cameo performances by an array of other musicians most notably former frontman Alan Roadhouse, who played flute. Anyway "Cirkus One" remains an exquisite album of outstanding creativity much deserving its high standing in the kingdom of progressive rock.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 20.06.18 08:45:08
One of the many German bands to release a single album on a private label and watch it grow into a collector's dream. Carol of Harvest played a dreamy blend of Progressive Rock and Folk with female vocals that might be compared with Mellow Candle and early Clannad mixed with Jane, Pentangle and Renaissance. The music has the added edge of long arrangements with Moog synth and acid guitar solos, and in reality has little to do with Krautrock.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 20.06.18 07:46:46
Единственный альбом квинтета из Канады, созданного на обломках психоделического состава “Reign Ghost”, затем сменившего название на “Christmas”. Изменился стиль группы. Теперь он уже был очень далёк от блюза и хард-рока и представлял собой мягкую и мелодичную психоделию, построенную на арт-роковых музыкальных структурах. Сменив стилистику, группа пригласила более подходящего для её нового воплощения вокалиста Preston Wynn, который ко всему прочему неплохо управлялся с гитарой и клавишными. В своей аннотации к компакт-диску Bob Bryden признался, что есть две вещи, которые он не мог себе представить в то время, когда существовала группа. Во-первых, он вовсе не ожидал, что их работы окажутся практически незамеченными и проигнорированными современниками, а во-вторых, он и представить себе не мог, что через пятнадцать лет после распада группы, ее пластинки, никому в свое время не нужные и не интересные, будут украшать коллекции меломанов всего мира.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 20.06.18 00:27:58
Heritage, the second album by these Canadians, is a savage combination of heavy ‘70s prog, with influences of psychedelic rock and folk rock. Led by the young and talented guitarist / multi-instrumentalist Bob Bryden, of Reign Ghost, Christmas debuted in 1970 with a self-titled album that was met with moderate public and critical acclaim. Just six months later they released this more substantial second album, which immediately became an underground favorite, particularly in Europe. Unfortunately the album was not promoted very well, and the band decided to part ways (only to reform in ’71 as Spirit Of Christmas).
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 20.06.18 00:14:53
Группа из графства Девоншир (Devonshire). Главным в группе был Джон Морган (John Morgan), но не банкир, а клавишник. Был приверженцем Graham Bond (одной из ключевых фигур в британском R&B 60-х), что видно в первом треке альбоме - кавер-версии I Want You. Группа была "приписана" к небольшому лейблу Carnaby, поэтому от записи музыки до её появления на полках магазинов проходило время. Поэтому первая пластинка вышла в свет после второй… А музыку играют достойную, крутой замес психоделического рока, блюза, джаза, прогрессива (хотя его тогда не было, как утверждает наука), фолка. Орган громко играет (по грэм-бондовски), гитара не отстаёт, вокал неплохой.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 19.06.18 17:20:07
Midwest legends who cut a handful of great garage 45s before this swansong hippierock LP, which unfortunately was issued way too late to make any impact. Rated highly by many, it's a solid trip through Airplane/Cream /Butterfly dimensions mixing early heavy moves with strong folkrock/psych material. Lack of macho vocals is a plus, and opening "Crusader's smile" is a classic. Reminds me of the Mainstream label sound, though this is more consistent. A good LP all over, but perhaps not enough of a mindblower to warrant the big price tag. An original German pressing exists. --- Good but overrated album that sounds fantastic on first listen but comes down to earth once you get used to it. Mostly it’s pretty mainstream, with solid vocals and performances and a few really great songs on side one. All of it is decent, but it lacks the kind of depth that would make it stand up to repeated listens or close scrutiny.
Re: Редкие группы Автор:havefun69Дата: 19.06.18 16:57:10