Господа! Всё банально: либо они пели, как пели их отцы и деды, и музыка постепенно развивалась и трансформировалась, либо возникает какой-то "коммерческий" (если можно так сказать) ход, что-то резко меняется на потребу публике, и музыка начинает выглядеть так, какой мы ее знаем.
Ведь блюз не привезли из африки. Все мы знаем, что непосредственно блюз родился уже на территории США, изолированно от африканских корней. Просто он как "Девицы-красавицы, душеньки-подруженьки" (с) тоже чё-то там себе намурлыкивали, абсолютно неотрефлектированно - вначале. Мне хотелось бы понять тот момент, где рождается "мысль над мыслью" по поводу их творчества, попытка использовать свой талант как аппарат управления умами и душами....... и меняется ли что-то именно в этот момент.
ЗЫ: про Горького у меня тоже возникла мысль, но в данном случае получить ответ на вопрос - несколько важнее самолюбия и бестолковой игры в "сам дурак"..... имхо
Re: Slavery and the Blues или что делали негры, чтобы достичь человеческого социального положения Автор:NinokДата: 07.05.07 20:03:18
The kazoo is played professionally in jug bands and comedy music, and by amateurs everywhere. It is one of the few acoustic instruments to be developed in the United States and one of the easiest melodic instruments to play well, requiring only the ability to hum in tune.
In the Original Dixieland Jass Band 1921 recording of "Crazy Blues", what the casual listener might mistake for a trombone solo is actually a kazoo solo by drummer Tony Sbarbaro. The Mound City Blue Blowers had a number of hit kazoo records in the early 1920s. The Mound City Blue Blowers featured Dick Slevin on metal kazoo and Red McKenzie on comb-and-tissue-paper kazoo. The vocaphone, a kind of kazoo with a trombone-like tone, was occasionally featured in Paul Whiteman's Orchestra. Trombonist-vocalist Jack Fulton played it on Whiteman's recording of "Vilia" (1931) and Frankie Trumbauer's "Medley of Isham Jones Dance Hits" (1932).
The kazoo is not often found in European classical music, a rare exception being David Bedford's With 100 Kazoos, a piece which emphasises the simplicity of the instrument - rather than being played by trained musicians, kazoos are handed out to members of the audience, who accompany a professional instrumental ensemble.
Such instruments have been used in Africa for hundreds of years, to disguise the sound of somebody's voice or to imitate animals, often for various ceremonial purposes. It was on such an instrument that the kazoo, invented by an African American named Alabama Vest in the 19th century in Macon, Georgia, is based. The first kazoo was manufactured to Vest's specifications by Thaddeus von Clegg, a German clockmaker in Macon. The kazoo was first publicized at the Georgia State Fair in 1852.
The first metal kazoos were manufactured and patented in Eden, New York, where they are still made in the original factory. A temporary kazoo can be made by combining comb and tissue paper or wax paper.
The kazoo is a simple musical instrument (membranophone) that adds a "buzzing" timbral quality to a player's voice when one hums into it. The kazoo is a type of mirliton - a device which modifies the sound of a person's voice by way of a vibrating membrane. The membranophone label is a key element in the kazoo being called a musical instrument.
Доброй ночи! Не знаю, поднималась ли тут эта тема... (прочитать ВСЮ тему - слабо!:)) Хотелось бы поговорить о лучших исполнениях песен - как, когда, с КЕМ... Приходит в глову концерт в Японии, кажется, 2001 года и "Key To THe Highway". А что Вы чкажете о "Wonderful Tonight", например?
Robert Johnson - бесспорный авторитет, абсолютно нескандальная личность (то есть в наше время вокруг него ничего не вертится), и при этом гений? А такое вообще бывает?
Re: Robert Johnson Автор:NinokДата: 18.03.06 01:07:47