>Всегда интересовало, где существуют "ящики", >в которые можно не заглядывать минимум 50 лет, >потом подошел, открыл - а там артефакт редкой >ценности жив и невредим...
ящики существуют у всяких дедушек и коллекционеров, которые находят удовольствие в том, что они владеют уникальной вещью. потом они умирают, а наследники обнаруживают родительское достояние и решают немного на этом разбогатеть. так вон и ленноновский гибсон всплыл недавно - типа "нашелся в магазине подержанных инструментов".
Re: Писатель Юлий Буркин написал книгу о приключениях The Beatles в СССР Автор:Andrey MalkinДата: 29.10.16 01:12:36
>Чтобы написать хорошую книгу, прежде всего, нужен >литературный талант.
Чтобы писать о реальных живых людях надо немного разбираться, в том, о чем ты пишешь. А не "списывать с собственной прохладной персоны". Хороший пример творчества на тему Беатлез - фильм "Ту оф ас". Линдсей-Хогг знал, о ком снимает.
А у Буркина получается говно.
Re: Писатель Юлий Буркин написал книгу о приключениях The Beatles в СССР Автор:Andrey MalkinДата: 28.10.16 17:49:51
Кстати, кажись вспомнил, что мне творчество Буркина напоминает:
"Авторы-стилисты всех исторических лиц списывают с собственной прохладной персоны. Hапример: ...Встал рано: не спалось. Всю ночь в виске билась жилка. Губы шептали непонятное: «Стрижено - брито, стрижено - брито...» Ходил по хоромам. У притолок низких забывал нагибаться. Шишку набил. Зван был лекарь-немец, клал примочку. Рынды и стольники вскакивали при приближении царя. Забавляло это, но хотелось иного, терпкого. Зашел в Грановитую палату. Посидел на троне. Примерился, как завтра будет принимать аглицкого посла. Улыбнулся - вспомнилось: бурчало в животе у кесарского легата на той неделе - во время представления же. С трона слез. Вздохнул. Велел позвать сына - царевича Ивана. Где-то за соборами - слышно было - заржала лошадь. Топали рынды, исполняя приказ, - вызывали царевича, гукали... Выглянул в слюдяное оконце: перед дворцом дьяк, не торопясь, тыкал кулаком в рожу мужика. Примерил на киоте: удобно ли так бить, не лучше ли наотмашь?.. Сын вошел встревоженный, как всегда. Как у покойницы царицы - матери его - дергалось лицо - тик. А может, не тик, а - так. Со страху. - Где пропадаешь? Царевич махнул длинным рукавом: - С татарином договор учиняли... - С бритым? - Он, батюшка, стриженый. Улыбнулся сыновьей наивности: - Бритый татарин... - Стриженый. Отвернулся от скуки. - Брито. - Стрижено. - Брито... Вяло кинул жезл. Оглянулся нехотя: царевич на полу. Алое пятно. Почему? Пятно растет... - Вот она - та ночная жилка: «Стрижено - брито»... Челядь прибывала. Зевнул. Ушел в терем к царице - к шестой жене..."
Concurrent with Brian’s efforts to cajole London music men up to Liverpool, the Beatles played a booking down south, and shrewdly he mentioned it to no one. Sam Leach’s plan to show o the Beatles in the capital—as part of his scheme to make them rich and him their manager—went more than slightly askew. On Saturday, December 9, the Beatles played for the rst time in the south of England … in the Palais Ballroom, Aldershot. Leach had posters, handbills and tickets printed, booked an ad in the Aldershot News, and hoped that, though it was almost forty miles southwest of London, a few star-spotters would drive out to see them. For the Beatles, it entailed a 420-mile round-trip in a clapped-out van and hired car —no motorways, at least nine hours on the road each way. Neil Aspinall didn’t go because Leach used his own driver. It was a mad day out, a big fat last hurrah before the Epstein era. By tidy coincidence, before leaving home that morning, Paul had a letter in the post from Charles Munro, his solicitor. Allan Williams’ case against the Beatles had lapsed; it was over. From his £10 advance, £2 13s was returned to Paul with thanks. Managers … The Beatles were supposed to be headlining over three other groups in Aldershot, the evening running 7:30 to 11:30 … but no one else turned up. Leach had fabricated two of the groups, to make the poster look better, but the main named support act simply failed to show. And so too did the general public. The newspaper hadn’t run Leach’s ad. All manner of reasons have been given for this, at least some of them fanciful, but the one salient fact for the Beatles was that they’d traveled 210 miles for a £20 gig and no one was there to see them. By going around pubs and coee bars announcing themselves, Leach and the Beatles managed to rustle up a few customers—eighteen is the unveriable number that has gone down in legend—and, to their great credit, the Beatles played almost the entire four hours. Never had so much been played to so few. “We didn’t walk o,” says Paul, “we did our whole thing for about twelve people. We always did this, on the unspoken understanding that if we ever came back then those twelve would have told other people ‘I saw this quite good group the other day …’ ”16 A photo of the Beatles playing while ten people danced and four more stood around was taken by Dick Matthews, who’d come along for the adventure and brought his Zeiss camera. Before the night was out it also captured a shot of Pete singing and mugging, John and George waltzing around the dance oor, John pulling two monstrous crips, and John, George, Leach and Matthews glugging from bottles of southern Watneys Brown Ale. They were in the middle of a boisterous game of bingo-ball football when the police arrived, inquired who they were and what they were doing there, and ordered them out of town. From here the story gets especially cloudy. They drove forty miles into central London, perhaps in search of a particular person or a particular Soho club, but it was long after midnight and even here places were bolting their doors. Leach says they went to the All- Nighter Club in Wardour Street and that John and Paul got up on stage and played a couple of numbers. The Nerk Twins Go To London? It’s a nice story but maybe not much more.17 No food was provided, nor lodging—they slept in the van parked in a lay-by. Leach says the Beatles’ driver (his pal Terry McCann) had to siphon gas to get them back to Liverpool. Pete says Leach was unable to pay the Beatles their £20 and could scrape together just £12, so they ignored him all the way back to Liverpool, “treating him to one of our Beatle Silences, which could be quite frosty, with solemn, sour faces gazing vacantly into space.”18 Leach says he still thought the Beatles might choose him as their manager … but if they weren’t already committed to going with Brian (which they were), the Aldershot asco did it for him.
Re: Новые книги о "Битлз" Автор:Andrey MalkinДата: 07.10.16 15:02:24
Вот еще, осколки неба вспоминать :) Paul McCartney, meanwhile, was struck by the profundity of the occasion, telling anyone who would listen that he was "thinking for the first time, really thinking." He instructed Mal Evans to follow him around the hotel suite with a notebook, writing down everything he said.
"I remember asking Mal, our road manager, for what seemed like years and years, 'Have you got a pencil?' But of course everyone was so stoned they couldn't produce a pencil, let aloneЭ a combination of pencil and paper. I'd been going through this thing of levels, during the evening. And at each level I'd meet all these people again. 'Hahaha! It's you!' And then I'd metamorphose on to another level. Anyway, Mal gave me this little slip of paper in the morning, and written on it was, 'There are seven levels!' Actually it wasn't bad. Not bad for an amateur. And we pissed ourselves laughing. I mean, 'What the fuck's that? What the fuck are the seven levels?' But looking back, it's actually a pretty succinct comment; it ties in with a lot of major religions but I didn't know that then."
Re: Марк Льюисон рассказал о втором и третьем томах "The Beatles: All These Years" Автор:Andrey MalkinДата: 17.05.16 23:37:59
>Как определили, что это его гитара? На ней подпись >стоит или что? Не развод ли это?
На самом деле, не так сложно определить. Гитар _данной конкретной модификации_ было выпущено не так много - не более нескольких десятков. Гитары постоянно совершенствуются (особенно в старые времена), так что каждый месяц в них вносятся определенные изменения. Возраст дерева/лака можно узнать при помощи достаточно точных тестов. У гитары имеется серийный номер. И, наконец, была,н насколько я знаю, проведена экспертиза древесных волокон - сравнивалось расположение волокон на продаваемой гитаре и на фотографиях Джона. В общем, довольно сложно все это обмануть. И вряд ли кто-то отдал 2,4 млн просто за фейк.
Гораздо забавнее история ее нахождения. "Купили в магазине гитар секонд-хенд". В это, честно говоря, слабо верится. Скорее, украденная гитара Джона лежала в какой-нибудь неафишируемой частной коллекции, либо прямо у вора-фаната дома. А теперь дедушка умер, и дети-внуки решили обратить дедушкино достояние в деньги - через магазин секонд-хенд гитар. Если бы реально люди, владевшие данной гитарой все эти годы, не представляли, ЧТО у них хранится, думаю, ее состояние было бы куда худшим. На гитаре не играли, ее хранили как реликвию.
Кстати, можно заметить, что любимый альбом у него - Сержант Пеппер. Он спел оттуда уже все свои песни и пару Ленноновских, остались только Люси ин зе Скай, Гуд Морнинг и Визин Ю Визаут Ю.