It's the last night of summer 1962, and the teenagers of Modesto, California, want to have some fun before adult responsibilities close in. Among them are Steve (Ron Howard) and Curt (Richard Dreyfuss), college-bound with mixed feelings about leaving home; nerdy Terry "The Toad" (Charles Martin Smith), who scores a dream date with blonde Debbie (Candy Clark); and John (Paul Le Mat ), a 22-year-old drag racer who wonders how much longer he can stay champion and how he got stuck with 13-year-old Carol (Mackenzie Phillips) in his deuce coupe. As D. J. Wolfman Jack spins 41 vintage tunes on the radio throughout the night, Steve ponders a future with girlfriend Laurie (Cindy Williams), Curt chases a mystery blonde, Terry tries to act cool, and Paul prepares for a race against Bob Falfa (Harrison Ford), but nothing can stop the next day from coming, and with it the vastly different future ushered in by the 1960s. Fresh off The Godfather (1972), producer Francis Ford Coppola had the clout to get his friend George Lucas's project made, but only for $750,000 on a 28-day shooting schedule. Despite technical obstacles, and having to shoot at night, cinematographer Haskell Wexler gave the film the neon-lit aura that Lucas wanted, evoking the authentic look of a suburban strip to go with the authentic sound of rock-n-roll. Universal, which wanted to call the film Another Slow Night in Modesto, thought it was unreleasable. But Lucas' period detail, co-writers Willard Huyck's and Gloria Katz's realistic dialogue, and the film's nostalgia for the pre-Vietnam years apparently appealed to a 1973 audience embroiled in cultural chaos: American Graffiti became the third most popular movie of 1973 (after The Exorcist and The Sting), establishing the reputations of Lucas (whose next film would be Star Wars) and his young cast, and furthering the onset of soundtrack-driven, youth-oriented movies. Although the film helped spark 1970s nostalgia for the 1950s, nothing else would capture the flavor of the era with the same humorous candor and latent sense of foreboding. ~ Lucia Bozzola, All Movie Guide
Product Features "The Making of American Graffiti," original documentary featuring interviews with director George Lucas, executive producer Francis Ford Coppola, Richard Dreyfuss, Ron Howard, Paul Le Mat, Charles Martin Smith, Cindy Williams, Candy Clark, Mackenzie Phillips, Harrison Ford, and Suzanne Somers Never-before-seen screen tests of the cast Production photographs Theatrical trailer.
Выходит даже документальный фильм выходил, вот бы посмотреть)))
Re: "Американские Граффити" - лучший фильм Джорджа Лукаса? Автор:STARRina RINGOДата: 12.09.06 18:43:16
Awards 1973 - Nominee - Academy Best Director George Lucas 1973 - Nominee - Directors Guild of America Best Director George Lucas 1973 - Nominee - Golden Globe Best Director George Lucas 1973 - Nominee - Academy Best Editing Verna Fields 1973 - Nominee - Academy Best Editing Marcia Lucas 1973 - Nominee - New York Film Critics Circle Best Film George Lucas 1994 - Winner - Library of Congress U.S. National Film Registry 1998 - Winner - American Film Institute 100 Greatest American Movies 1973 - Nominee - Academy Best Original Screenplay Willard Huyck 1973 - Nominee - Academy Best Original Screenplay Gloria Katz 1973 - Nominee - Academy Best Original Screenplay George Lucas 1973 - Nominee - Academy Best Picture 1973 - Winner - Golden Globe Best Picture - Musical or Comedy 1973 - Nominee - New York Film Critics Circle Best Screenwriting Willard Huyck 1973 - Nominee - New York Film Critics Circle Best Screenwriting Gloria Katz 1973 - Nominee - New York Film Critics Circle Best Screenwriting George Lucas 1973 - Nominee - Academy Best Supporting Actress Candy Clark 1973 - Winner - Golden Globe New Star of the Year - Male Paul Le Mat 1973 - Nominee - Golden Globe Best Actor - Musical or Comedy Richard Dreyfuss 1973 - Winner - New York Film Critics Circle Best Screenplay George Lucas 1973 - Winner - New York Film Critics Circle Best Screenplay Gloria Katz 1973 - Winner - New York Film Critics Circle Best Screenplay Willard Huyck
(самая последняя - 1998, как видите, вошёл в сотню лучших фильмов Америки).
Re: "Американские Граффити" - лучший фильм Джорджа Лукаса? Автор:STARRina RINGOДата: 12.09.06 18:09:49
>У меня есть этот саундрек и этот фильм. >Саундтрек состоит из 2-х дисков. Некоторые композиции >действительно редкие, в некоторых треках звучат >диалоги с фильма.
Ух ты... Ух ты. Ух ты? УХ ТЫЫЫЫЫЫЫЫЫЫЫЫЫЫ!
Вот енто дяяяя)))
А если по существу есть два вопроса...
1. Диск лицензионный? Какая у него обложка? 2. Buddy, позволяет ли коннект залить всё это на почтовый ящик? Было бы неплохо скинуть всё это на americangraffiti@rambler.ru (ящик уже создан), а потом предоставить доступ всем, кто изложит здесь своё желание))). Хотя бы по одному треку в день... =), было бы просто супер)
Re: "Американские Граффити" - лучший фильм Джорджа Лукаса? Автор:STARRina RINGOДата: 12.09.06 13:04:25
Если кто может оказать мне посильную помощь в создании подборки и архив, а также, что немаловажно коннект позволяет - шлите мне трэки на STARRinaRINGO@rambler.ru
Re: "Американские Граффити" - лучший фильм Джорджа Лукаса? Автор:STARRina RINGOДата: 12.09.06 12:51:38
Bill Haley & The Comets – Rock Around The Clock Bobby Freeman – Do You Wanna Dance Booker T & The MG’s – Green Onions Buddy Holly – Maybe Baby Buddy Holly – That’ll Be The Day Chuck Berry – Johnny B. Goode Del Shannon – Runaway Frankie Lymon & The Teenagers – Why Do Fools Fallin’ Love Johnny Burnette – You’re Sixteen The Beach Boys – Surfin’ Safari
Когда будет готово, выложу для всеобщего изучения)))
Re: "Американские Граффити" - лучший фильм Джорджа Лукаса? Автор:STARRina RINGOДата: 11.09.06 23:10:06
А теперь вопрос действительно посложнее. Тот кто на него ответит, будет просто экспертом, без преувеличений. Ведь единственные данные об этой песне, что в припеве там трижды повторяется "Babe, babe, babe" (в довольно быстром темпе) и звучит она ближе к концу фильма или в середине. Не надеюсь получить ответа, но буду очень благодарен, если случится чудо)))