Beatles.ru
Войти на сайт 
Регистрация | Выслать пароль 
Новости Книги Мр.Поустман Барахолка Оффлайн Ссылки Спецпроекты
Главная / Мр.Поустман / Форум Music General / Неизвестные 60-е. Часть 49. Группа Transatlantic Railroad

Поиск
Искать:  
СоветыVox populi  

Мр. Поустман

Поздравляем с днем рождения!
Dark Jesus (34), YanochkaM (34), Викуся))) (34), --[Alexandra]-- (35), rainy_iren (36), katsh (39), MichailBeev (41), Manjushri (44), NoVariant (44), Steering (44), Nick McKenzie (48), Stones (50), Зак (50), Vladkin (53), Шубидуба (53), Varlusha (54), creedenss (63), Olvis (64), Panas (66)

Поздравляем с годовщиной регистрации!
igor_74 (11), Gnuz (15), Panick (16), kafegroup (16), *TatJana* (16), A.Slava (16), Вия (18), Igo57 (19), Simen (19), Abe Laboirel jr. (20), Alexmarch (20), NoNe (20), Vaizer (20), Valerija S (21), asya (21), Flaming Rain (21), Oleg_m (21), Eric Porter (22)

Последние новости:
10.05 Мик Джаггер заявил, что по-прежнему любит ходить в клубы
10.05 Вышел новый клип «Let It Be»
09.05 Билли Джоэлу исполнилось 75 лет
09.05 Ринго Старр выпустил ограниченным тиражом ЕР «February Sky»
09.05 На продажу выставлена «исключительно редкая» копия сингла «Love Me Do»
09.05 Дети Адриенны из Бруклина ответили на обращение Пола Маккартни
09.05 Новый клип Битлз выйдет 10 мая
... статьи:
30.04 История группы Grand Funk Railroad
23.04 Пит Тауншенд о неопределенном будущем The Who и наследии "The Who Sell Out"
14.04 Папы битлов
... периодика:
18.03 Битловский проект "Яллы"
12.03 Интервью с Алексеем Курбановским, переводчиком книг Джона Леннона
12.03 Юлий Буркин, автор книги "Осколки неба, или Подлинная история Битлз" - интервью № 2

   

Неизвестные 60-е. Часть 49. Группа Transatlantic Railroad

Ответить Новая тема | Вернуться во "Все форумы"
Сообщение
Неизвестные 60-е. Часть 49. Группа Transatlantic Railroad
Автор: Uncle_Sam   Дата: 18.05.05 00:33:24
Цитата
The driver of the magic bus and Merry Pranksters present:
The Electro-Cooling Test

информация с AMG:

Biography

Formed 1965
Transatlantic Railroad was one of many late-'60s San Francisco psychedelic bands that did their share of live work in the region but barely recorded, remaining known almost exclusively to those who saw them play. Based on the material that showed up in the early 2000s on the archival release Express to Oblivion, their talent was such that it didn't absolutely demand a record release. Still, their bluesy psychedelia, heavy on guitar soloing and organ as well as unpredictable multi-sectioned original compositions, was representative of the second or third division of northern California psychedelic bands of the era.
The group formed at San Rafael High School in Marin County in 1965, and on its first show opened for the Grateful Dead, the night the Dead changed their name from the Warlocks. A couple of unreleased 1966 tracks in a garage-folk-rock style showed up about 30 years later on the '60s Bay Area rarities compilation What a Way to Come Down. Like many other groups from the area, Transatlantic Railroad moved into a harder psychedelic style shortly afterward, and released just one single, "Why Me"/"Irahs," on the Sire subsidiary Phoenix in 1968. They also started work on an album, but it was abandoned after five demos. It's been reported (in the psychedelic rock reference book -Fuzz Acid Flowers) that this came about when Geoff Mayer's large Hammond RT-3 organ wouldn't fit through the doors of the studio, and Mayer was unwilling to use other equipment. Also according to the volume, the five completed demos can be heard on Express to Oblivion, which also has a couple of other lighter, less psychedelia-inclined tracks. After the group broke up in the early '70s, guitarist and lead singer Kent Housman recorded or performed with Blue Cheer, the Ducks, and SFO.

Releases:
Express To Oblivion, Transatlantic Railroad, 2001

Singles:
Why Me / Irahs, Transatlantic Railroad, 1968, Phoenix PH 2

Various artists compilations that include Transatlantic Railroad tracks:
What A Way to Come Down, Various Artists, 1997


Обзор архивного релиза “Express To Oblivion”:

Though it did not lead the band to stardom, where they were bound to go, Transatlantic Railroad did offer an unforgettable West Coast ride on a "meta-journeys to unimagined places".

The good thing is that now the ride will go on forever, thanks to this release.

Coming from the sixties' "fruity" Frisco bay area, they were often referred to as "the next great San Francisco music scene band" which is what they had remained too, supposedly because of "one band member's inflexibility". The seven songs on this album are more than enough a proof of their potential, so an explanation like this is the only reasonable one.

Transatlantic Railroad were some kind of an amalgamation of all the good, heard in the music of the local scene ... and wider. The set opens with the musical omnibus Camp Towanga, sounding like Moby Grape fronted by Greg Allman, along with his Hammond organ, with Peter Green steppin' in for a guitar solo during the '50s ballad-like middle eight, and it's followed with another Southern-jam, Fred Chicken Blues reminding of the Statesboro one.

Tahoma Street Song, recalls Quicksilver's best moments, Elephant is a quirky, Door-opening psych, with a 10 minute-looooong jam, Old English 800 is a very un-English "spoonful" of blues, their single's b-side Irahs explores the C&W segment of the American tradition (think Moby Grape's It's No Use) and, along these '67/'68 recordings, as a bonus, you get one of the 1966 efforts from their early 'Brummels-like phase, called Good Times, that could've easily pass as an unreleased studio track by the mentioned fellow S.F.folk rockers.

Tracks:
1. Camp Towanga
2. Fred Chicken Blues
3. Tehama Street Song
4. Elephant
5. Old English 800
6. Irahs
7. Good Times

Сам я слушал в превьюшниках 6 песен, с очень низким качеством (32kbit, 22KHz, моно) и по две минуты каждая, так что….

Весьма неординарный представитель сцены Сан-Франциско 60-х. Очень не свойственно для групп (лучших представителей) сцены Фриско, так это обильное использование органа Хэммонда, что очень роднит с британским ранним прогом, но характерные черты сцены Фриско все таки присутствуют, например «Irahs», «Good Times».
Но т.к. тут песни явно длинные, от дальнейших комментариев воздержусь.
Скажу, что понравилось: «Tehama Street Song», «Elephant» - когда началось очень классное гитарное соло в духе Paul Butterfield Blues Band "East West", с мелодикой раги, песня/отрывок закончился :-(( [2 минуты ведь….]
И еще фолк-роковая «Irahs».
Если кто все слышал ваши впечатления сюда!!
Внимание  
Re: Неизвестные 60-е. Часть 49. Группа Transatlantic Railroad
Автор: Uncle_Sam   Дата: 18.05.05 11:25:32   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
от Uncle Sam и Driver of the magic bus

Уважаемые потребители Electro-Cooling Acid Test’а, прошу содействовать в пополнении его новыми и незабываемыми элементами! Вместе мы сломаем любые «Двери» :-)))

Тема:   
Ответ:   
Очистить
Иконка:   
Сообщение   Отстой!   Здорово!   Внимание   Вопрос   Улыбка   А вы знаете, что...   Предупреждение   Ирония   Ненавижу!  
Огорчение   Ироничная ухмылка   Голливудская улыбка   Я тащусь!   Круто!   Не в себе   Жуть!   Стыд   Сарказм   Злость  
Слезы   Ем   Под кайфом   Сильная злость   Все равно   Болею   Любовь   Подмигиваю   Ты мне нравишься!   Добрый профессор  
Каюк   Скука   Вот это да!!!   Тошнит   Вымученная улыбка   Укушу   Говорю   Валяюсь от смеха   Любопытно   Снесло крышу  
Грусть   Удивление   Берегись!   Оцепенение  
Картинка:   
 Translit -> кириллица
 Прислать мне копии всех ответов на мое сообщение

Главная страница Сделать стартовой Контакты Пожертвования В начало
Copyright © 1999-2024 Beatles.ru.
При любом использовании материалов сайта ссылка обязательна.

Условия использования      Политика конфиденциальности


Яндекс.Метрика