Beatles.ru
Войти на сайт 
Регистрация | Выслать пароль 
Новости Книги Мр.Поустман Барахолка Оффлайн Ссылки Спецпроекты
Главная / Мр.Поустман / Форум Lost Lennon Tapes / Приглашенные музыканты на записях Битлз

Поиск
Искать:  
СоветыVox populi  

Мр. Поустман

Поздравляем с днем рождения!
Майя Кравченко (29), ermac (36), Sexy_Sadie (37), LSDgirl (39), VictorS (42), Western3 (44), punker (46), iandri (47), Ashot (51), Суворов Василий (51), alex i spy (53), vlad_mikheyev (60), Jorge Pac (64), Fred (67), VAC (69)

Поздравляем с годовщиной регистрации!
Hidden cat (3), Hl/lHA (6), beatnick (11), Paula McCa (12), Бармаглот (14), nota (16), barbadu (16), Arsenal (17), Максим (Вологда) (17), Boban (17), Hel (18), SerGogi (19), Larry Lurex (21), SAFe (21), Walrus 909 (21), Alex Rox (22), NK (22)

Последние новости:
06.06 В новое видео Джона Леннона вошли редкие кадры 1968 года
06.06 СМИ: найдены все актеры на роли участников Битлз в фильмах Сэма Мендеса
05.06 Sky News сравнили успехи Тейлор Свифт и Битлз
05.06 В Аделаиде отмечают 60-летие визита Битлз
05.06 Маккартни выразил соболезнования в связи со смертью Тони Брэмвелла
03.06 Mercury Studios анонсировала документальный фильм «One to One: John & Yoko»
03.06 Джейн Эшер рассказала, как на ее жизнь повлияли отношения с Маккартни
... статьи:
08.06 Status Quo рок-группа из Лондона
01.06 История группы Tierra Santa
30.04 История группы Grand Funk Railroad
... периодика:
18.03 Битловский проект "Яллы"
12.03 Интервью с Алексеем Курбановским, переводчиком книг Джона Леннона
12.03 Юлий Буркин, автор книги "Осколки неба, или Подлинная история Битлз" - интервью № 2

   

Приглашенные музыканты на записях Битлз

Страницы: [<<]   1 | 2 | 3 | 4
Ответить Новая тема | Вернуться во "Все форумы"
Здорово!  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: Andrey   Дата: 02.08.06 21:23:40   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
2Betsy:
>Свой первый ситар Джордж приобрел в магазине
>индийских сувениров в Лондоне, специально для
>записи Norwegian Wood. Стоил он очень дешево,
>звучал плохо, по словам Джорджа. Но всем понравилось ;)

Согласен! Пропустил ключевое слово "decent" в фразе "to purchase his first decent sitar". ;-)
Сообщение  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: Воробьёв Александр   Дата: 03.08.06 10:57:33   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
Правда как вспоминал Норман Смит записывать ситар было очень сложно.
Сообщение  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: Expert   Дата: 03.08.06 21:25:12   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
2Голубяка:

Собственно, все отвечено и подмечено. Приведу только надпись к моей фоте, коей она снабжалась:

Musician George Harrison Receiving Sitar Lesson
Jul 1966, New Delhi, India --- Beatle George Harrison receiving instruction in playing the sitar from a Sikh teacher as the other members of the Beatles look on in quiet fascination.
Сообщение  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: Expert   Дата: 03.08.06 21:30:17   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
24 Mar 2003, India --- Bishan Dass runs the sitar store with his son Ajay (in the background). Here, he proudly shows a photo taken in 1966 with 2 members of The Beatles, Paul McCartney, George Harrison and himself.  Rikki Rama's father started the business over 80 years ago in Lahore, in what is today, Pakistan. With the arrival of partition in 1947, they left for Delhi and the store has been in Connaught Circus ever since.24 Mar 2003, India --- Bishan Dass runs the sitar store with his son Ajay (in the background). Here, he proudly shows a photo taken in 1966 with 2 members of "The Beatles," Paul McCartney, George Harrison and himself. Rikki Rama's father started the business over 80 years ago in Lahore, in what is today, Pakistan. With the arrival of "partition" in 1947, they left for Delhi and the store has been in Connaught Circus ever since.
Сообщение  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: Expert   Дата: 03.08.06 21:31:44   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
Former Beatle, George Harrison and sitar craftsman, Bishan Dass make music on sitars.Former "Beatle," George Harrison and sitar craftsman, Bishan Dass make music on sitars.
Сообщение  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: Betsy   Дата: 03.08.06 22:59:14   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
2Expert:

На сайте есть человек по имени Aleck, я помню он подробно описывал свой поход в тот магазин и встречу с Бишаном. Про фотку тоже упоминал.

https://www.beatles.ru/postman/forum_messages.asp?msg_id=10244&cfrom=1&showtype=0&cpage=1
Сообщение  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: Expert   Дата: 04.08.06 03:20:27   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
2Betsy:
Спасибо. Нашел только вот такой его рассказ
.............

Следы Битлз я случайно встретил в Дели, в последний день перед возвращением домой. Зайдя в небольшой музыкальный магазинчик в районе Connaught Place, я обнаружил фотографию Пола и Джорджа в обнимку с хозяином магазина. На фотографии индус выглядел, естественно, моложе, но спутать было невозможно. К сожалению сфотографировать фото он мне не разрешил. Но я не жалею - сколько можно фотографировать))

..............

Видимо фота эта его личная и существует в единственном экземпляре. На приведенной Котом Котофеевичем по отражению стекла видно, что переснимали опять-таки в том самом магазине.
Сообщение  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: темир   Дата: 03.09.06 16:22:10   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
а КТО ПОМНИТ про миф, о якобы другом человеке, сыгравшем соло в Till there was you???
Вот это да!!!  
Re: Приглашенные музыканты на записях Битлз
Автор: Expert   Дата: 25.12.08 03:11:45   
Цитата | Сообщить модераторам | Ссылка
скрипач участвовавший в записи "Элинор Ригби" добивается процента от прибылей как участник творческого процесса:






Beatles Violinist Cries for Help as Copyright Ends


Dec. 24 (Bloomberg) -- Patrick Halling is fighting to keep the few pence he earns every time The Beatles’ “Eleanor Rigby” airs on the radio.

The Beatles song was released in 1966 and under European Union law will enter the public domain in 2016, meaning Halling’s violin-led string background on the song will lose its copyright protection and royalties will end.

“I feel it is unfair that it should just be finished,” said Halling, an 84-year-old classically trained violinist who played on many early Beatles songs at EMI Music. Halling makes several thousand pounds a year from hundreds of songs he recorded with artists including Tom Jones, the Moody Blues and Enya.

Halling is among about 40,000 U.K. artists who rely on music royalties to get by. They’re pushing lawmakers to change the rules and extend the paydays, setting up a showdown with those who pay the fees for using music as part of their business: radio stations, Internet sites, cafes and even hairdressers.

“We may be talking about small pounds but they’re significant if you’re talking about people who aren’t stars,” said Richard Mollet, director of public affairs at the British Recorded Music Industry Ltd., which licenses recorded music on behalf of more than 3,400 U.K. record companies and 38,000 performers worldwide. “In the end, the small amounts going to these session musicians are highly welcomed.”

Hired Hands

Stars like Paul McCartney and Ringo Starr benefit from being authors and having contracts with music companies. Those who write music and lyrics in both the EU and the U.S. receive dividends from their work for their lifetimes plus 70 years. Contributing studio musicians and singers in the EU are initially paid for making the recording, then receive royalties for only 50 years.

A recommendation to change the law to match the time limit of the U.S., where songwriters or their estates collect money for 95 years, will be debated in the European Parliament in early 2009.

The British government surprised the music industry last week by signaling the U.K. may support copyright for 70 years, reversing an earlier stance that half a century was enough.

“We accept that there may be a moral case for performers benefiting from their work throughout their entire lifetime,” an official at the U.K. Intellectual Property Office said by e-mail. “We are therefore considering the arguments for an extension.”

A spokesman for Charlie McCreevy, the EU internal-market commissioner who proposed the extension to 95 years earlier this year, said McCreevy “welcomes the U.K.’s constructive approach.” His measure is supported by Germany and France.

Abbey Road Campaign

The fates of musicians like Halling have been in the spotlight in the U.K. since British pop icon Sir Cliff Richard’s first hit, 1958’s “Move It,” entered the public domain this year. Richard’s first No. 1 song, 1959’s “Living Doll,” will follow in July. In 2013, the Beatles’ first album, “Please Please Me” will turn 50.

In a video message on behalf of U.K. performers at Abbey Road Studios last month, Halling and 27 others including guitarists, vocalists, trombonists and bassists who played with The Beatles, The Rolling Stones, Madonna and Robbie Williams, urged U.K. Prime Minister Gordon Brown to support the change.

The video message is part of the Fair Play for Musicians Campaign and features artists like Halling, who reminisces about recording with the Beatles at Abbey Road in the 1960s.

The campaign has also taken out a full-page newspaper advertisement in support of the cause and sent a petition signed by 99 artists to Brown last month. U2, McCartney and Roger Daltrey have supported extending the copyright for musicians.

Not Pension Funds

Three years ago, the U.K. government ruled out supporting an extension after commissioning a study directed by former Financial Times editor Andrew Gowers. Copyright should end at 50 years so that consumers wouldn’t have to pay “monopoly prices” for any longer, the analysis, called the Gowers Review, said.

Labels, not studio musicians, benefit most from royalties, because 80 percent of advances record companies forwarded to artists were never paid back, Gowers concluded.

“Labels have vast back catalogues and each of those labels will be in receipt of millions of euros” if the law were to change, said Becky Hogge, executive director of the Open Rights Group, a London-based organization that campaigns for digital rights. “Recorded music and royalties are also not a pension fund and should not be relied on as a pension fund.”

At EMI Music in the mid-1960s, when recording sessions with the Beatles often turned into “one great party,” musicians often improvised, Halling said.

‘Vagrants’

“Sometimes it was just a scrap of paper and we learned as we went along,” said Halling, who recorded with McCartney on his 1984 film and soundtrack “Give My Regards to Broad Street.”

Payment for each three-hour session at EMI Music was less than 12 pounds ($18), Halling said. Today he plays at weddings to supplement his British pension.

“We’re vagrants really, relying entirely on what comes in,” he said. “The majority of artists are freelance and have no stability or pension.”

In 1975, Phil Pickett’s band, Sailor, had two U.K. No. 1 hits with “Glass of Champagne” and “Girls, Girls, Girls.” Pickett didn’t write the songs and his royalties, which total about 10,000 pounds ($14,800) a year, will end in 2025. “Glass of Champagne” was recently used in a Marks & Spencer TV ad.

“Most of the U.K.’s 40,000 musicians are probably not even on 15,000 pounds a year,” said Pickett, who later joined Culture Club and co-wrote hits like 1984’s “Kharma Chameleon.”

“Making an extra 2-3,000 pounds a year means they have their dignity intact,” Pickett said. “They’ve spent their lives building their skill and after 50 years they are cut off. If it were a business that wouldn’t be fair by society.”

To contact the reporter on this story: Kristen Schweizerkschweizer1@bloomberg.net
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=ajKn4ERsfFko&refer=us





Страницы: [<<]   1 | 2 | 3 | 4
Ответить Новая тема | Вернуться во "Все форумы"
Тема:   
Ответ:   
Очистить
Иконка:   
Сообщение   Отстой!   Здорово!   Внимание   Вопрос   Улыбка   А вы знаете, что...   Предупреждение   Ирония   Ненавижу!  
Огорчение   Ироничная ухмылка   Голливудская улыбка   Я тащусь!   Круто!   Не в себе   Жуть!   Стыд   Сарказм   Злость  
Слезы   Ем   Под кайфом   Сильная злость   Все равно   Болею   Любовь   Подмигиваю   Ты мне нравишься!   Добрый профессор  
Каюк   Скука   Вот это да!!!   Тошнит   Вымученная улыбка   Укушу   Говорю   Валяюсь от смеха   Любопытно   Снесло крышу  
Грусть   Удивление   Берегись!   Оцепенение  
Картинка:   
 Translit -> кириллица
 Прислать мне копии всех ответов на мое сообщение

Главная страница Сделать стартовой Контакты Пожертвования В начало
Copyright © 1999-2024 Beatles.ru.
При любом использовании материалов сайта ссылка обязательна.

Условия использования      Политика конфиденциальности


Яндекс.Метрика